Vytváranie svalových proporcií posilňovaním pomocou činiek, ale aj vhodnou stravou a aj užívaním rôznych špeciálnych prípravkov.
Keď začnete v posilňovni s vážnym cvičením, tak sa skúste rozhliadnuť okolo seba a všimnúť si svalové a prípadne tukové proporcie cvičiacich. Skúste začať rozlišovať jednotlivé typy. Nájdete tu typy vzpieračské, ktorí majú veľkú svalovú hmotu často slabo tvarovanú a na tejto svalovej hmote majú poriadne hrubú vrstvu tuku. Tento typ sa neusiluje o žiadne krásne a zušľachtené svalové partie. Jeho snahou je čo najviac nadvíhať. Rozhliadneme sa ďalej a nachádzame druh proteínový, ktorý popíja rôzne prípravky na rast svalov. Svaly sú mohutné a dotyčný kulturista zdvíha príliš malé váhy k veľkosti svalov. Stačí jednoducho brať prípravky na rast svalovej hmoty a zľahka cvičiť. No keď sa na proteínových kráľov dobre zahľadíte zistíte, že proporcie ich svalov sú čudesné. Často sú niektoré partie nadpriemerne vyvinuté a niektoré slabo vyvinuté. Najčastejšie proteínovým kráľom chýbajú vypracované svaly brucha a svaly nôh. Neadekvátne sú rozvinuté a zväčšené svaly bicepsu a hlavne chrbta. Tak isto sú slabšie rozvinuté svaly hrudné. Pohľad na takéhoto kulturistu je neharmonický a priam komický. Na chrbte hora svalov, na rukách hora svalov, brucho nič a nohy ako špáradlá. Prsné svaly sploštené. Dotyční akosi nepochopili, o čom je kulturistika. Prosím kulturistika je o rozvinutí krásy a harmónie svalov. Kulturistika nie je o kope svalovej hmoty doslova nahádzanej na kostre proteínového kulturistu. Vôbec nie som proti rozumnému užívaniu rastových látok, ale som proti tomu, aby kulturista vyzeral ako otrasná karikatúra. Priam komický je pohľad na kulturistu, ktorý pokryl hŕbu deformovaných svalov vrstvou 3 centimetrového tuku. A preto vážený, pokiaľ sa chcete stať kulturistom, tak žiadne tukové zásoby, žiadne hory neforemných svalov, ale dôsledná prepracovanosť každého svalu a jeho zázračné tvarovanie hlavne na zariadeniach, ktoré sú založené na ťahaní laniek a retiazok. Keď sa rozhodnete stať sa kulturistom a venovať sa kulturistike, tak si dobre prezrite nádhernú prepracovanosť svalových proporcií. Myslite, ako precvičíte každý sval a ako svaly navzájom ujednotíte do harmonického súzvuku. A takýto slušný kulturistický prístup od vás vyžaduje aj premýšľať a nielen mlátiť činkami. Keď sa rozhodnete stať sa kulturistom, tak si neustále prezerajte obrázky kultivovanosti tých najlepších a vašich svalov. Postavte sa pred zrkadlo a hodnoťte každý sval osobitne, ako je rozvinutý a či je v harmónii s ďalšími svalmi tela. A na základe týchto zistení upravujte každodenné cvičenia. Tu zistíte, aké je dobré poznať vlastné svaly, ovládať rôzne techniky s činkami a tak isto poznať zmysel ťahacích zariadení na lankách a reťaziach, ktoré formujú svaly. Uvedomujte si, ktoré cvičenia sú na rast svalovej hmoty a ktoré na formovanie svalov. Cvičte všetky svalové partie a nerobte príliš veľa cvičení na jednu svalovú partiu. Najviac cvičte najmenej vyvinuté partie na tele. Je škoda mnoho rokov cvičiť a nakoniec zo seba vyrobiť nechutnú kopu svalovej hmoty. To veru nemá nič spoločného s kulturistikou. Činkám nazdar.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.