Jozef Pavel Kreperat - Léčéní drahými kameny

dátum: 15.09.2003

Autor: Jozef Pavel Kreperat
Knižka: Léčéní drahými kameny
Vydalo: Nakladatelství Alba 1996
Obrázky: Obal a vnútro knižky.

Tento príspevok pojednáva o meditáciách s minerálmi vo východnom smere ezoteriky zastupovanej islamom, hinduizmom, budhizmom, šintuizmom. Pri týchto meditáciách je nutné sa cítiť v celom tele ako zviera a vedieť prenikať do starých neurónov v celom tele. Základné centrum starých neurónov je v spánkových lalokoch. Odborne sa táto oblasť volá ROHY. Staré neuróny sú základom zvieracej existencie, ktorá sa výchovou a civilizáciou postupne umŕtvila. Kde všade sú staré neuróny a ako sa cvičí prienik do nich si nájdete v Astrál sekcii, Rituálnej škole, Čikung škole a Denníkoch.

Vráťme sa však k dotyčnej knižke, ktorá je podľa mojej mienky mimoriadne dobre prepracovaná. Nie je objemná a napriek tomu v nej nájdeme všetko, čo nám dopomôže k meditácii a rozjímaniu s minerálmi všetkých druhov. Autor správne tuší, že prstové mody uverejnené v knižke, vedú k otvoreniu starých neurónov v spánkových lalokoch za predpokladu, že sa sem dlhodobejšie skoncentrujeme. Je škoda, že autor do knižky nezaradil informácie o starých neurónoch a potrebe otvoriť túto oblasť zvieracej psychiky, aby sme mohli praktizovať východné ezoterické náuky. V takomto podaní, aké nám autor predkladá, sa dá pestovať iba západná ezoterika. Teda autor ide západným smerom a používa východné techniky meditácie. Netreba sa čudovať, že je z toho pekný chaos a zmätok. Ide v prvom rade o techniky, aby sme minerály spoznali podľa vzhľadu a ich názvov, aby sme si minerály vedeli vybaviť z pamäti, aby sme sa naučili pomocou minerálov ovplyvňovať fyzické a psychické pochody v ľudskom tele. Techniky, ako si s minerálmi vytvoriť osobný vzťah pomocou láskavej starostlivosti a k tomu sugescia, ako uveriť v zázračnosť minerálov, prípadne z minerálov vyrábať homeopatiká. Z drobne rozomletých minerálov sa dajú vyrobiť rôzne mastičky. V tomto prípade musia byť minerály rozdrtené na prášok. Uctievať z týchto minerálov vytvorené sochy, predmety a iné objekty. Teda tvoja viera ťa uzdraví alebo zachráni. Vnútornou meditáciou a predstavou minerálov možno vplývať na biochemicko-fyzikálne pochody v tele človeka. Takto by to malo vyzerať, keby sme mali pracovať s minerálmi v duchu západnej ezoteriky. Meditácie a cvičenia smerujú k vývojovo mladším neurónom. Pokiaľ chceme pracovať s minerálmi v duchu východnej ezoteriky, tak potom všetky cvičenia musia zobudiť zvieraciu psychiku v starých neurónoch a hlavne ich najstaršie centrum v spánkových lalokoch. Keď sa teda uberieme týmto smerom, sú tu uvedené cvičenia vhodné a výborne spracované. Ide o prstové mody, ktoré možno považovať za tlakovú akupresúru aplikovanú na oblasť rúk. Tak isto predstava minerálov v hlave je dobrá technika. V tejto knižke je dobré aj farebné zobrazenie najdôležitejších minerálov. Autor sa pustil aj do oblasti čakier a lotosov. Autor však nebol schopný rozlíšiť tieto dve oblasti, čo možno považovať za značný nedostatok. Tak za autora definujeme lotosy ako všetko, čoho sa nedotkla ľudská ruka a zostalo to v úplnom prírodnom stave. Všetko, čoho sa ľudská ruka dotkla a zmenila, možno považovať za čakry. Základňu lotosu tvoria staré zvieracie neuróny v spánkovom mozgu a odtiaľto prechádzajú do nervstva kože začínajúc od čela, krku, hrude, brucha a pohlavia. Všade ide o nervstvo kože. Technika nácviku je jednoduchá. Stačí si podľa knižky na telo položiť určité typy minerálov a na tieto minerály sa koncentrovať zo starých neurónov v spánkových lalokoch. Pokiaľ pred seba položíte opracované minerály, tak tieto budú pôsobiť do nervstva hlavy, krku, hrude, brucha a podbrušia, teda budú tvoriť čakry. Tu mal autor zájsť do problematiky feng shui. Táto knižka obchádza tému meteoritov ako základ mandalovej ezoteriky. Môžem konštatovať, že knižka je na profesionálnej úrovni a je vcelku podnetná. Bohužiaľ autor neovláda dostatočne problematiku ezoteriky všeobecne a tým vytvára určitý chaos. Napriek tejto kritike knižka patrí do kategórie tých lepších a profesionálnejšie spracovaných knižiek.

Meditacia.sk > Knižné recenzie > Jozef Pavel Kreperat - Léčéní drahými kameny