Ján Jánošdeák - Športová masáž a sebamasáž

dátum: 19.08.2004

Autor: Ján Jánošdeák
Kniha: Športová masáž a sebamasáž
Vydalo: Vydavateľstvo ŠPORT 1989

V tejto knižnej recenzii sa budeme venovať umeniu masáže ľudského tela a hlavne svalov.
Možno úprimne povedať, že táto knižka nemá žiadnu chybu či už z hľadiska dlhodobej masérskej praxe, a tak isto z hľadiska medicínskeho. Ku knižke som si prizval dlhodobo pracujúcu masérku, ktorá ovláda aj rôzne iné masérske praktiky a postupy. Považovala túto knižku za praktickú a vhodne pripravenú aj pre úplného laika v oblasti masérstva. Nájdete si tu obrázky základných masérskych ťahov a k nim popis, ako ich prevádzať. Osobne som si pozrel jednotlivo niektoré masérske ťahy a praktizoval som ich na sebe alebo rodinných príslušníkoch. Vôbec mi nevadilo, že ich zatiaľ dobre neovládam. Profesionálna masérka ma upokojila a ubezpečila, že len mnoho rokov dennodennej masérskej praxe robí majstra maséra s veľkým M. Preto aj pre vás odporúčam, aby ste si masérske ťahy nacvičovali postupne a dlhodobo. Mňa osobne vlastne zaujíma v prvom rade samomasáž. Aktívne každý deň cvičím v posilňovni a masáže rôzneho druhu mi padnú mimoriadne vhod. Keď som si osvojil základné masérske ťahy, tak som postúpil ďalej a pustil som sa do masáží jednotlivých partií tak, ako to opisuje časť o masáži jednotlivých častí tela a to nôh, brucha, chrbta, rúk a hlavy. Znovu som sa neustále pozeral do knižky a skúšal a skúšal. Postupne som sa do toho, ako sa hovorí, dostával. Po zvládnutí tejto časti knižky som začal praktizovať vlastnú samomasáž, o ktorú som mal najväčší záujem. Prvé ťahy skúšam pod sprchou za neustáleho prívodu vody. Druhú úroveň masáže robím po našampónovaní hlavy a celého tela. Tretiu masáž robím pomocou uteráka na vlhkom tele. K masáži pridávam aj terapeutické stláčanie akupresúrnych bodov a to hlavne na rukách a nohách.
Oceňujem snahu autora vytvoriť kvalitnú knižku pre samoukov. Tento zámer sa autorovi plne vydaril.

Meditacia.sk > Knižné recenzie > Ján Jánošdeák - Športová masáž a sebamasáž