Kombinácie cvičení

dátum: 02.02.2005

Posilňovanie. Základné cviky zvládnuté. Posilňovanie v uhloch zvládnuté. Posilňovanie na ohybnosť zvládnuté. Posilňovanie vzpieračské s neustálym navyšovaním zvládnuté. Cvičenia s ťahačmi zvládnuté. Cvičenia s jednoručkami zvládnuté. Cvičenia s veľkou činkou zvládnuté. Cvičenia na hrazde a bradlách zvládnuté.

Pokiaľ ste sa rozhodli pravidelne posilňovať je rozumné, aby ste aspoň prvé dva roky prešli základným kulturistickým výcvikom. Teda zvládli nácvik základných kulturistických cvičení s postupným navyšovaním váhy a cvičenia so zmenou uhlu cvičenia či už postavením rúk, nôh, lavičky alebo samotného zariadenia. Je vhodné cvičiť tam, kde sa dajú nastavovať uhly sklonu náradia.
Toto je elementárny kulturistický výcvik, ku ktorému treba pridať ešte tréning nasmerovaný na posilňovanie a kĺbovú ohybnosť. Všetky kĺby sú cvičené v rôznych pozíciách tak, aby bola dostatočná kĺbová ohybnosť. Niekedy nedostatočná kĺbová ohybnosť bráni rozvoju niektorých svalových partií, napríklad na chrbte. Je fajn, keď viete cvičiť ako profesionál a poznáte základné druhy kulturistických cvičení. Tu môžete postúpiť ďalej a začať so vzájomnou kombináciou jednotlivých osamostatnených cvičení na určité svalové partie. Napríklad spojíte cvičenie, kde ste predklonený a zdola priťahujete činku zboku hore, teda cvičíte chrbtové svaly. Z hornej pozície prejdete do cvičenia prsných svalov a to v predklone predpažením do vnútra s jednoručnou činkou.

Môžete skúsiť aj iné kombinácie. Začínate v predklone a vyťahujete jednoručku hore po bokoch tela. Pokračujete už vzpriamene do bicepsového zdvihu jednoručnou činkou, odtiaľ idete cvičiť deltové svaly a to jednou rukou jednoručku tlačíte hore. Tu začnete cvičiť jednoručkou tricepsový tlak za hlavou. Odtiaľ postupujete tými istými cvičeniami dole a zase hore. Pri všetkých cvičeniach sa usilujete, aby ste navzájom naviazali viacero cvičení naraz. Napr. kombinujete dve cvičenia navzájom, potom sa usilujete kombinovať tri cvičenia navzájom. Niekedy sa podarí skombinovať aj štyri cvičenia. Výnimočne sa dá kombinovať 5 až 6 cvičení naraz. Výhodou takejto kulturistiky sú lepšie vytvarované svaly. Teda opustiť kulturistiku poznamenanú vzpieračstvom a prejsť do kulturistiky inšpirovanej gymnastikou na rôznych druhoch náradia. Stačí si pozrieť vrcholových gymnastov a uvidíte to výborne formované svalstvo. Navyše cvičenia sú zaujímavejšie a celkovo prirodzenejšie. To isté môžete skúsiť na oceľových alebo reťazových ťahačoch.

K tomu všetkému môžete neustále pridávať rôzne druhy točivých prvkov. Idete z jednej cvičiacej pozície do druhej a usilujete sa to tak pospájať, aby ste do cvičenia mohli pridať točivé prvky rôzneho druhu. Treba byť tvorivý a kulturistické cvičenia priblížiť čo najviac ku gymnastickému vzoru. Odmenou bude lepšie formované svalstvo a cvičenia sa stanú pestrejšie.

Tak nech vás to v posilňovni znovu baví o čosi viac. Využite zavedenie gymnastických prvkov do kulturistického tréningu.


Autor: Saša Pueblo
<< Staršie články Novšie články > >

Meditacia.sk > Poradne > Fitnes - poradňa > Kombinácie cvičení

Vyhľadávanie:
Vyhľadávanie cez Google:
Stránky o ezoterike vo svete - podľa smerov
Chcete sa dať zasvätiť?
Máte zdravotný problém?
Máte psychický problém?
Máte partnerský problém?
Výskum ezoteriky
Chcete si pozrieť galérie?
Chcete si pozrieť Učebnicu ezoteriky?
Náš obsah trochu inak
 

RSS

Add to Google 

TOPlist
Copyright © 2019 Saša Pueblo